KOKKERELLEN IN ZWEDEN!

Smaklig måltid!




zondag 6 juni 2010

Kwarkbolletjes


Enigszins zoete kwarkbolletjes. Zijn ze niet mooi gelukt?

Ingrediënten:

250 gram kwark
3 eetlepels suiker
1 zakje vanillesuiker
2 eieren
250 gram zelfrijzend bakmeel (zelf heb ik iets meer genomen omdat ik het deeg vrij dun vond)

Oven voorverwarmen op 200 graden.

Klop de kwark met de suiker, vanillesuiker en de eieren tot een glad mengsel. Voeg daarna het meel toe en kneed dit tot een stevig deeg.
Maak hiervan ca. 12 bolletjes op de bakplaat en bak ze in de oven in ongeveer 15 - 20 minuten gaar. Ik heb het met twee lepels op de bakplaat (bakpapier) gedaan omdat het erg plakkerig deeg is. Het is even prutsen, maar dan............ha, ha. Nou ja, erg lekker tussendoortje voor bijv. bij de thee. Lekker met een goeie jam, wij hadden natuurlijk bosbessenjam. Wanneer je denkt: "Goh, zal ik eens snel een paar broodjes maken?!", staan deze vanaf dat moment binnen een half uur op tafel! Gemakkelijk en snel te maken dus.

2 opmerkingen:

  1. grappig, wij hebben ook een huisje in Zweden, dus je blog sprak me zeer aan.
    en ik heb je recept uitgeprobeerd en je hebt niets teveel gezegd: HEERLIJK !!!
    Rianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gea heeft deze gemaakt. Ze waren zo lekker bij jullie. En deze zijn wel gelukt. Heeeeeerlijk. Morgen weer mmmmmmmmm.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageer, ik ben er dol op dus LEUK!