KOKKERELLEN IN ZWEDEN!

Smaklig måltid!




zaterdag 6 augustus 2011

Pasta met "blauwschimmelkaassaus"


Lekker en snel recept.

Nodig:
Pasta
ui
knoflook
driehoekje blauwschimmelkaas (van die brokkelige)
doosje slagroom
champignons
gehakt (bij vegetarisch zonder gehakt en meer champignons)

Voorbereiding:
ui snijden
knoflook fijnhakken of persen
champignons in grove stukken snijden
pasta koken

En dan:
ui fruiten, gehakt rul braden, kruiden met peper (uit de molen) en zout, knoflook erbij, champignons erbij. In een steelpannetje de slagroom al roerend aan de kook brengen, de pit zacht zetten en de schimmelkaas erin brokkelen, evt. binden met beetje maizena. De pasta door het gehakt-/champignonmengsel scheppen en vervolgens de schimmelkaassaus erover. Je kunt ze ook alle drie apart serveren, zodat ieder zelf kan "stapelen".

Je kunt de champignons ook vervangen door andere groenten, bijv. doperwtjes of spercieboontjes. Net wat je lekker lijkt bij de kaassaus.

Serveer er een frisse salade bij, of een Griekse (tomaat, ui, olijven, feta, oregano, olijfolie)

2 opmerkingen:

  1. En het is LEKKER!!!
    gr Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gonny, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me nooit zo heb verdiept in je kook blog. Ik vond tot voor kort het koken maar zonde van mijn tijd. Ik deed het wel hoor, maar zonder al te veel passie zeg maar. Bakken daarentegen kon ik iedere dag wel doen. Gezellig met de kinderen. De laatste tijd vind ik het echter heel prettig om van een paar simpele ingrediënten lekkere maaltijden te maken. En ik heb al een aantal recepten voorbij zien komen op je blog waarvan ik denk, die wil ik maken en die en die. Gaat dus zeker vervolgd worden. Leuke Zweedse recepten staan er ook tussen. Kun je op een feestje eens iets anders voorzetten dan de kötbullar. Ik ga ook nog reageren op je mailtje, maar dan moet ik er even rustig voor gaan zitten. Groeten en geniet van de herfst in Nederland! Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen

Reageer, ik ben er dol op dus LEUK!